Wilt u aansluiten op het NMVS? Volg dan de volgende stappen.

Stap 1: Schrijf u in

Apotheken en groothandels dienen zich in te schrijven bij NMVO om een account te krijgen. Hoe u dit doet vindt u op Voor Apotheken en Groothandels onder het kopje ‘inschrijven/aansluiten op het NMVS’.

Stap 2: Controleer of uw aansluiting een certficaat nodig heeft of alleen een pseudoniem/user ID.

Niet elke aansluiting heeft ook een certificaat nodig.

  • Als u een apotheek bent en gebruik maakt van IT-leverancier Pharmapartners, Brocacef, APRO/Sanday, Promedico/Sanday, CGM of Isatis health/NControl, dan krijgt u een pseudoniem/subuser-ID. U heeft geen certificaat nodig.
  • Als u gebruik maakt van een andere IT-leverancier of van een fillersysteem (smartfill, easyfill etc.), of als u een groothandel bent, dan ontvangt u automatisch een NMVS-certificaat, gebruikersnaam en initieel wachtwoord per e-mail. In de e-mails staan instructies waarmee u kunt aansluiten en inloggen

Stap 3: Installeer uw certificaat

  1. U ontvangt na aanmelding bij NMVO 3 e-mails:
    1. Een automatische e-mail vanuit het systeem (afzender nmvs-prod-nl-messages@arvato-systems.de) met als onderwerp ‘[NMVS-NL PRD System] User successfully created’.
    2. Een automatische e-mail vanuit het systeem (afzender nmvs-prod-nl-messages@arvato-systems.de) met als onderwerp ‘[NMVS-NL-PRD System] User certificate was stored in the system for download’. In deze e-mail vindt u uw gebruikersnaam en een TAN-code. Ook zit er in deze e-mail een URL naar de zogeheten PKI-portal.
    3. Een separate e-mail van NMVO waarin uw wachtwoord staat.
  2. Klik op de URL uit de e-mail van het systeem. U komt nu op de PKI-portal. Log in op de PKI-portal met uw gebruikersnaam en uw wachtwoord.
  3. Druk op certificate download in de blauwe taakbalk bovenin.
  4. Vul de TAN-code in die u heeft ontvangen.
  5. Download het certificaat door op download certificate te drukken.
  6. Er verschijnt een pop-up in beeld dat het certificaat is gedownload. Sla het certificaat goed op. Hierin zijn 2 keuzes:
    • Als uw softwareleverancier de installatie voor u doet, dan geeft u het certificaat aan de softwareleverancier.
    • Als u zelf de installatie verzorgt, dan let u erop dat u het certificaat installeert op uw computer, in de software van uw computer of in de browser van uw computer
  7. Daarnaast verschijnt er een STATUS pop-up met een nieuw portal-wachtwoord, de zogenaamde ‘pass phrase’. Het is belangrijk dat deze pass phrase goed wordt opgeslagen. De pass phrase wordt maar éénmaal gegeven en is niet op een andere manier te verkrijgen!
  8. Verifieer na installatie of het certificaat juist is geïnstalleerd door de portal te openen.
    • Als u een inlogpagina te zien krijgt, dan is de installatie succesvol afgerond.
    • Als u een ‘403/404 Forbidden’ pagina te zien krijgt, dan is de installatie niet succesvol verlopen. Doorloop bovenstaande stappen nogmaals. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Wilt u weten of uw connectie goed tot stand is gekomen?

Als u een groothandelaar bent, dan verzorgt NMVO na ondertekening van het contract uw aansluiting op het NMVS.

Als u een apotheekhoudende bent, dan verzorgt of NMVO of de AIS-/HIS leverancier de connectie.

  • Als de AIS-/HIS leverancier de connectie heeft verzorgd, neem dan contact op met die leverancier om te controleren of de connectie goed tot stand is gekomen. Uw leverancier kan zien of de scans in uw locatie goed doorkomen in de software.
  • Als NMVO de connectie verzorgt en u wilt weten of deze goed tot stand is gekomen, neem dan contact op met NMVO via ons contactformulier. Let op: vermeld in uw vraag het NMVS-pseudoniem van de connectie(s) waar uw vragen over heeft

Is uw aansluiting geblokkeerd?

U bent geblokkeerd als u de melding ‘user locked’ krijgt als u wilt inloggen op de NMVS portal. In sommige AIS/HIS/ZIS-systemen wordt ook een melding gegeven als u geblokkeerd bent.

 

Een blokkering van uw aansluiting ontstaat als er is ingelogd met een verkeerd wachtwoord. In dat geval wordt uw account geblokkeerd na 3 scans.

 

NMVO kan uw account deblokkeren door uw wachtwoord te resetten. Neem hiervoor de volgende stappen:

  1. Neem contact met ons op. Vermeld in uw vraag uw gebruikersnaam en/of NMVS-pseudoniem.
  2. U ontvangt een wachtwoordresetlink van NMVO. Het is belangrijk dat u, zodra u een wachtwoordresetlink ontvangt van NMVO, stopt met scannen en het wachtwoord eerst reset. Zo voorkomt u dat het account onverhoopt direct weer wordt geblokkeerd.
  3. Nadat het wachtwoord is gereset kan iedereen zijn werk weer oppakken en scannen.

Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Ga naar Portal-prod-nl.nmvs.eu. Op deze website kunt u uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Krijgt u een ‘403/404 Forbidden’ foutmelding? Dan is uw certificaat niet geïnstalleerd. Installeer dan eerst uw certificaat.

  • Weet u uw gebruikersnaam niet meer? Neem contact met ons op. Let op: NMVO deelt geen informatie met derden uit hoofde van de AVG-wetgeving. NMVO verstrekt daarom alleen informatie over user id of wachtwoord aan de persoon die bij NMVO geregistreerd is als contactpersoon.
  • Weet u uw wachtwoord niet meer? Vul op Portal-prod-nl.nmvs.eu uw gebruikersnaam in en klik op ‘reset wachtwoord’. U ontvangt dan een e-mail op het bij NMVO geregistreerd e-mailadres. In die e-mail vindt u een link waarmee u uw wachtwoord kunt resetten.